۶.۲۷.۱۳۸۹

اعتماد به نفس یا احترام به نفس!؟

اعتماد به نفس یا احترام به نفس!؟



هرگز در موقعیت های اجتماعی از خود مطمئن نیستید، قبل از ابراز نظر خود به دیگران، آن ها را نگاه می کنید یا حتی فکر می کنید بهتر است بگویید هیچ نظری ندارید، ترجیح می دهید توسط دیگران هدایت شوید و همیشه از ابراز افکار و نظرات خود می ترسید.
از اشتباهات لپی در هنگام صحبت کردن می ترسید یا فکر می کنید اگر حرف بزنید نظرات شما به گونه ای است که دیگران شما را احمق فرض می کنند اگر این طور است پس شما اعتماد به نفس پایینی دارید.
۲) درمحیط های اجتماعی احساس راحتی نمی کنید، چون همیشه نگران این موضوع هستید که دیگران درمورد شما چه فکری می کنند، خیلی زود ناراحت می شوید، خجالتی هستید و ماندن در خانه یا کار در محیطی را ترجیح می دهید که تعداد محدودی از دوستان در آنجا کار می کنند و هیچ انتقادی از شما نباشد.
۳) شما همیشه در درون خود مشغول انتقاد از حرکت و رفتار خودتان هستید.
نظرات منفی را در مورد خودتان قبول می کنید نه نظرات مثبت را.
همیشه به کمبودهایتان فکر می کنید و هرگز هیچ نکته مثبت و قوتی را در خودتان نمی بینید.
۴) اعتماد به نفس پایین باعث می شود که شما برای اثبات، راهنمایی و تشویق ... به دیگران متکی باشید، به تنهایی نمی توانید هیچ کاری را به راحتی انجام دهید و همیشه احساس می کنید به کسی نیاز دارید، این احساس ممکن است باعث شود شما به طور کلی برای انجام همه امور زندگی به یک فرد خاص وابسته شوید.
فردی که ممکن است بعدها شما را دچار مشکلاتی کند.
۵) احترام به نفس با اعتماد به نفس فرق می کند! شما ممکن است در برخی زمینه ها متخصص باشید اما باز هم ارزش خود را ندانید بسیاری از افرادی که در زمینه های خاص به موفقیت چشمگیری رسیده اند از کمبود احترام به نفس رنج می برند شما ممکن است افراد موفقی را بشناسید که از اضطراب، افسردگی یا دیگر اختلالات شخصیتی رنج می برند.
این آدم ها اگر چه در زمینه های خاصی موفق هستند اما اغلب در زندگی خصوصی شان با شکست مواجه می شوند و در آخر بدون هیچ دوست، همسر، فرزند و گاهی اوقات بدون آبرو و پول از دنیا می روند.
این افراد یادگرفته اند فقط برای اثبات وجود خود به این موقعیت ها برسند و گاهی برای رسیدن به آن ها خانواده و دیگر ارزش های زندگی را زیر پا می گذارند.
۶-برعکس این افراد موفق و با اعتماد به نفس پایین گروه دیگری از افراد با اعتماد به نفس پایین وجود دارند که به دلیل کم دیدن خود و مطمئن نبودن به توانایی هایشان و ترس از شکست هرگز به جایی نمی رسند.
این افراد آن قدر به توانایی هایشان ایمان ندارند که در شرایط غیر قابل پیش بینی بتوانند به درستی تصمیم بگیرند آن ها از به عهده گرفتن مسئولیت های بزرگتر می ترسند چون مجبور به رهبری دیگران می شوند و این کار احساس خوشایندی به آن ها نمی دهد.



هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif