۶.۱۲.۱۳۸۹

اختلالات اضطرابی درمان نشده می‌تواند خطر مرگ و میر را افزایش دهد

اختلالات اضطرابی درمان نشده می‌تواند خطر مرگ و میر را افزایش دهد


اختلالات اضطرابی درمان نشده و مزمن می‌توانند باعث افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی ـ عروقی شوند.دكتر جعفر عطاری مقدم دارای بورد تخصصی روان‌پزشكی اظهار كرد: اضطراب یك احساس ناخوشایند، مبهم و سرشار از دلهره است كه اغلب با نشانه‌های سیستم عصبی خودكار (اتونوم) مثل سردرد، تعریق، تپش قلب، احساس گرفتگی سینه، سوءهاضمه و بی‌قراری همراه بوده و برای توصیف پاسخ ذهنی و جسمی به موقعیت‌های ترسناك و تهدید‌كننده به كار می‌رود.
وی در خصوص علائم روانی ناشی از اضطراب گفت: از آن جمله می‌توان به احساس از كار افتادن قلب، ترس از مردن، ترس از دیوانه‌شدن، ترس از سكته كردن و احساس از دست دادن كنترل خود اشاره كرد.
این متخصص همچنین با اشاره به علائم جسمی ناشی از اضطراب اعلام داشت: عوارض جسمی اضطراب شامل تپش قلب، اشكال در عمل بلع، لرزش دست، برافروختگی، نفس نفس‌زدن، سرگیجه، تهوع، درد قفسه سینه، اشكال در خواب و تنش عضلانی است.
دكتر عطاری مقدم بیشترین استفاده كنندگان از خدمات و كلینیك‌های روان‌پزشكی را افراد دچار اختلالات اضطرابی دانست و تصریح كرد: مطالعات نشان می‌دهد: حدود ۲۲ درصد از زنان و ۱۹ درصد مردان حداقل به یكی از اختلالات اضطرابی دچار می‌شوند.
دكتر عطاری مقدم در پایان به افراد دچار اضطراب توصیه كرد: فردی كه برای درمان اضطراب به پزشك مراجعه می‌كند باید پزشك را از سابقه هر بیماری كه قبلا تجربه كرده آگاه سازد تا وی بتواند دارویی با كمترین عوارض تجویز نماید.


هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif