۶.۱۰.۱۳۸۹

از دل نرود هرآن‌كه از ديده رود

از دل نرود هرآن‌كه از ديده رود



زن مي‌نشيند لب پنجره و به كبوتر‌ها نگاه مي‌كند. كبوتر‌ها دو تا دو تا و سه تا سه تا با هم آواز مي‌خوانند و با محبت و گاهي هم با شيطنت به هم نوك مي‌زنند

زن مي‌گويد:‌ خوش به حالتان كبوترها. هميشه با هم هستيد اما همسر من هميشه در سفر است. وقتي كه نيست انگار من هم برايش نيستم. انگار نه انگار كه من هم دلم تنگ مي‌شود. همان است كه مادرم هميشه مي‌گويد:‌ از دل برود هر آن‌كه از ديده رود. زن هر وقت كه دلتنگ شوهرش مي‌شود به او زنگ مي‌زند. اما مرد بيشتر وقت‌ها اين كار را نمي‌كند.

او هميشه مي‌گويد:‌ مي‌داني كه سرم شلوغ است. او حتي ايميل‌هاي شخصي‌اش را نيز چك نمي‌كند و ايميلي هم براي همسرش نمي‌فرستد.

آيا معني‌اش اين است كه او را دوست ندارد؟

امير علايي، يكي از همين آقايان است. وقتي سر كار است، آنقدر غرق در كار مي‌شود كه فراموش مي‌كند جز خودش و كارهايش ، چيزهاي ديگري هم در دنيا وجود دارد.

او وقتي سفر مي‌رود بويژه اگر سفر كاري باشد نيز همين رويه را تكرار مي‌كند. امير كه كارمند يك اداره دولتي است و 45 سال دارد، مي‌گويد:‌ مگر من و همسرم بچه‌ايم كه بخواهيم از دوري هم گريه كنيم يا نوجوانيم كه به هم زنگ بزنيم و قصه‌هاي عاشقانه تعريف كنيم و غزل بخوانيم. وقتي آدم در سفر است خب در سفر است ديگر. معني‌اش اين نيست كه همسرش را دوست ندارد يا به او فكر نمي‌كند. مشغله زياد است. وقتي با آدم‌هاي ديگري حشر و نشر داري و به موضوع كار فكر مي‌كني حواست از خانه و خانواده پرت مي‌شود و نمي‌تواني به دلتنگي‌هاي خانم خانه فكر كني. من حتي گاهي فراموش مي‌كنم با او تماس بگيرم. فكر مي‌كنم بعد از 15 سال زندگي مشترك او هم عادت كرده باشد و دلخور نشود.

وقتي از امير مي‌پرسم آيا وقتي به او زنگ نمي‌زني از تو استقبال گرمي مي‌كند يا نه، مي‌گويد: دقت نكرده‌ام. اما انگار سرد برخورد مي‌كند و گاهي هم غر مي‌زند.

روان‌شناسان معتقدند مشكلات اغلب در خانواده‌هايي بروز مي‌كند كه فراموش مي‌كنند سال‌ها قبل براي براي دوست داشتن يكديگر چه مي‌كردند. آنها حساب عاطفي خود را مي‌بندند و فكر مي‌كنند به صورت روتين و روزمره يك همسر راضي و وفادار به نام آنها سند خورده است، اما اين درست نيست. رابطه چيزي است كه هميشه براي آن مي‌توان و بايد تلاش كرد، زيرا هميشه قابليت بهبود و پيشرفت دارد. حتي براي اين‌كه در يك وضعيت مطلوب باقي بماند نيز بايد تلاش كرد.

خيلي از آقايان هيچ شيوه‌اي براي قدرداني و نشان دادن دلتنگي به همسرشان بلد نيستند يا خجالت مي‌كشند كه از شيوه‌هاي عاطفي براي خوشحال كردن همسرشان استفاده كنند اما بايد ايمان داشته باشيد اگر شما براي همسرتان اشتياق نشان دهيد، آنها هم شور و عشقي دو چندان نثار شما مي‌كنند.

در ادامه راه‌هايي را به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه اگر قصد سفر داريد، مي‌توانيد در طول اين سفر همسرتان را نيز خوشحال و سرشار از عاطفه نگه داريد و مطمئن باشيد وقتي از سفر برمي‌گرديد نه تنها با يك همسر غرغرو و تنها مانده و ناراحت روبه‌رو نمي‌شويد، بلكه زيباترين و شاداب‌ترين همسر دنيا در آستانه در منتظرتان خواهد بود.

برنامه اول: قبل از هر چيز بايد به او نشان دهيد كه دلتان برايش تنگ مي‌شود. جديدترين عكس او را در كيفتان بگذاريد و به او بگوييد قبل از خوابيدن در ساعت خاصي عكسش را نگاه مي‌كنيد و به او فكر خواهيد كرد و از او بخواهيد او هم در همان ساعت به شما فكر كند.

برنامه دوم: در ساعتي كه مي‌دانيد خواب است يا در خانه نيست، تماس بگيريد و در پيامگير تلفن برايش پيام بگذاريد، شعر بخوانيد يا ترانه‌اي را زمزمه كنيد و چيزهايي را بگوييد كه مستقيم خجالت مي‌كشيد، مثل يك بيت شعر عاشقانه يا بيان اين‌كه چقدر جاي او خالي است و وقتي مي‌دانيد در منزل است به او بگوييد به آن گوش دهد.

برنامه سوم: قبول كنيد كه فناوري ارتباطي همه چيز را ساده‌تر كرده است. سال‌ها قبل شما نمي‌توانستيد همزمان عكس جايي را كه در آن قرار داريد، براي همسرتان بفرستيد و اين كار روزها وقت مي‌برد، اما حالا مي‌توانيد در موقعيت‌هاي زيباي سفرتان به او زنگ بزنيد و عكس جايي را كه هستيد، برايش بفرستيد.

برنامه چهارم: يك كادوي خاص شهري كه سفر كرده‌ايد را برايش سوغات بياوريد.

برنامه پنجم: بابت هر روز كه در سفر هستيد يك كارت عاشقانه تهيه و آنها را در جاهاي مختلف خانه پنهان كنيد و هر روز از او بخواهيد به جايي كه آن را پنهان كرده‌ايد، سرزده و يادداشت‌هاي شما را بخواند.

وقتي از سفر برمي‌گرديد او را غافلگير كنيد و خودتان ببينيد كه او از بازگشت شما چه استقبالي خواهد كرد. شايد آنقدر از ابتكارات عاشقانه شما لذت برده باشد كه بزودي دوباره شما را راهي سفر كند!

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif