۶.۳۰.۱۳۸۹

مصرف دائم آب معدنی خطرناک و مضر است!!

آیا می دانید به چه دلیلی گفته می شود که مصرف دائم آب معدنی خطرناک است ؟
با وجود املاح معدنی موجود در آبهای معدنی کارشناسان مصرف دائمی این نوع آب را مناسب نمی دانند.
در برخی موارد به ویژه برای افرادی که در نواحی کلیه، مثانه و مجاری گوناگون بدن مستعد سنگ سازی هستند مصرف دائمی آب معدنی توصیه نمی شود زیرا سنگ سازی بدن به دلیل غلظت املاح تسریع می شود.
همانطور که کمبود آب در بدن مشکلات خاصی از جمله سردرد- خستگی و نبود تمرکز ایجاد می کند، مصرف آب غیرمناسب نیز می تواند موجب بروز مشکلاتی شود.
بنابر همین گزارش انجمن تغذیه بریتانیا اعلام کرد آب معدنی داری املاح فراوان است اما استانداردهای خاص خود را دارد که در هر کشور متفاوت است و در صورت عدم رعایت این استانداردها توسط شرکتهای تولید و بسته بندی کننده نمی توان از سلامت آن اطمینان پیدا کرد.
هم چنین باید توجه داشت که در آب لوله کشی هم برخی املاح وجود دارد که میزان آن کمتر است. برای مثال در هر لیتر آب لوله کشی در حدود ۲ میلی لیتر فلوراید وجود دارد و چنانچه بخواهید فلوراید بیشتری مصرف نمایید می توانید آنرا از طریق مصرف نمک، برخی از محصولات لبنی و مواد دیگر تامین کرد.
اما مشکل اینجاست که برخی افراد تصور می کنند مصرف دائمی آب معدنی بهتر است در صورتی که میزان دقیق املاح موجود در این گونه آبها مشخص نیست و ممکن است سودجویی هایی رخ دهد. و نسبت این مواد در مارکهای تولیدی گوناگون مختلف است. زیرا حتی سرچشمه های آنان هم با یکدیگر متفاوت است و امکان دارد در نقاط کوهستانی مختلف املاح بیشتر یا کمتر باشند.کارشناسان مصرف آب معدنی را در برخی شرایط به ویژه در هنگامی که از کیفیت آب مطمئن نیستید و در سفر توصیه می کنند.
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif