۶.۳۰.۱۳۸۹

تاثیر پیاده ‌روی و دوچرخه ‌سواری در رسیدن به تناسب اندام

یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که افرادی که در جوامعی زندگی می‌کنند که پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری معمول است کمتر دچار اضافه‌وزن و چاقی می‌شوند.

محققان با انجام مطالعه آماری در مورد پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در ۱۴ کشور دریافتند، هر چه میزان دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در میان افراد بیشتر باشد احتمال اینکه افراد تناسب اندام بیشتری داشته باشند، بیشتر است.طبق یافته‌های دانشمندان کشورهای سوییس، اسپانیا و هلند بیشترین آمار پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را داشتند در حالی که کشورهایی مثل استرالیا، ایالات‌متحده و کانادا کمترین آمار پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را داشتند.بین پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بیشتر و کاهش خطر دیابت ارتباط واضحی وجود دارد.
نتایج این تحقیقات در نشریه ماه اکتبر American Journal of public health درج شده است. محققان باز هم بر اهمیت پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به عنوان ورزش‌های ایمن، راحت و ارزان تاکید می‌کنند.چگونه می توان از پیاده روی های خود نتیجه بهتری گرفت؟
سعی کن ید هر روز حداقل برا ی مدت نیم ساعت پیاده روی تند انجام دهید یا چهار بار در هفته و هر بار به مدت یک ساعت. یادتان باشد که انرژ ی در هفته می سوزانید که برای تناسب اندام و سلامت قلب و عروق شما بسیار مفید است.
هنگام پیاده روی ، اگر می خواهید سریع تر راه بروید، به جای برداشتن قدم های بلند، قدم ها یتان را کوتاه و سریع تر بردارید. . همچنین از کفش مناسب ورزشی استفاده کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif