۵.۱۲.۱۳۸۷

-ردپاى هكرها را با ZoneAlarm 3.0 بگيريد

دپاى هكرها را با ZoneAlarm 3.0 بگيريد(ZoneAlarm 3.0 download)

Zone lab كه سازنده اين برنامه است ادعا دارد كه 17 ميليون كاربر توسط اين برنامه جذب كرده است و اين خود شاهدى برخوب بودن اين محصول است. ZoneAlarm بين كامپيوتر شما و اينترنت مى‏نشيند و همه ترافيك خروجى و ورودى از / به سيستم شما را از طريق مودم يا كارت شبكه كنترل مى‏كند. وقتى ابتدا شروع به كار با اين برنامه مى‏كنيد شايد احساس كنيد كه عجب برنامه فضولى است، حتى مى‏پرسد كه چه برنامه‏هايى بايد اينترنت وصل شوند، ولى لازم نيست نگران باشيد، تنها با پاسخهاى صريح و مختصرى كه به اين سئوالات مى‏دهيد عمل نصب را به پايان برده‏ايد و پس از آن در كنار سيستم شما بطور دائم كل فرآيند PC شما را كنترل مى‏كند.

ZoneAlarm مى‏تواند وب و نامه‏هاى الكترونيكى و ملحقات آنها را كنترل كند. اين برنامه جلوى ورود تبليغات به سيستم شما را هم مى‏گيرد و همچنين مواظب حركتهاى هكرها هم مى‏باشد. براى آشنايى بيشتر به راهنماى قدم به قدم ما كه جلوتر برايتان آماده كرديم مراجعه كنيد تا ببينيد چطور از اين برنامه مى‏توانيد بهره بگيرد.

طرز استفاده از ZoneAlarm

در زمان نصب، از شما سئوالات مختلفى پرسيده مى‏شود. مجبور نيستيد كه به اين سئوالات پاسخ دهيد اما اين اطلاعات باعث مى‏شود كه lab zone درباره كاربرانش اطلاعات بهترى داشته باشد. وقتى نصب به پايان رسيد، به سراغ تنظيمات پيش فرض برويد تا ببينيد چه تنظيماتى برايتان از پيش تعريف شده است.

فرآيند ست آپ به شما امكان تعيين سطح امنيتى كه مايليد در روى شبكه داشته باشيد را مى‏دهد. اگر مطمئن نيستيد كه چه سطحى را مى‏خواهيد انتخاب كنيد به پيش فرضها دست نزنيد.

Cookie ها مثل جاسوسهاى اينترنتى هستند و به سايتهاى وب مى‏گويند كه شما قبلا چه كارهايى كرده‏ايد و چه صفحاتى را ديده‏ايد. بعضى از آنها واقعاً مفيد هستند ولى بعضى ديگر دردسرساز. ZoneAlram به شما اجازه مى‏دهد كه تعيين كنيد جه Cookie هايى مجاز به كار باشند.

يكى از مزاياى ZoneAlarm اين است كه آن مى‏تواند جلوى تبليغات كُند را بگيرد. اگر دوست داريد كه فقط تبليغات سريع برايتان نمايش داده شوند نه آنهايى كه كُند هستند گزينه دوم را انتخاب كنيد.

با اين پيكربندى‏هاى اوليه، مى‏توانيد برنامه را اجرا كنيد. اولين چيزى كه به محض تلاش به اينترنت مى‏بينيد يك پيغام هشداردهنده است. به اولين پيامها با دقت توجه كنيد تا بعداً وقت زيادى را صرف نكنيد. اگر مى‏دانيد كه برنامه شما در حال انجام چه كارى است، مى‏توانيد آنرا بعنوان يك سايت مطمئن تنظيم كنيد. مثلا ما هميشه يك RealPlayer در حال اجرا داريم كه دائم در حال گوش دادن است و ما هم مى‏دانيم كه آن چه كارى مى‏كند.

پس از اين تنظيمات، ZoneAlarm در tool tray ظاهر مى‏شود و از الان به بعد تمام حركات شما را كنترل مى‏كند. روى آن دوبار كليك كنيد تا صفحه اصلى برنامه ظاهر شود. دكمه‏هايى در سمت چپ صفحه براى قسمتهاى اصلى برنامه وجود دارد كه در صفحه Overview مى‏توانيد حفاظت از طريق اسم رمز را تنظيم كنيد، رنگها را ست نمائيد و گزينه‏هاى Startup را مشخص كنيد.

firewall جزو مولفه‏هاى اصلى برنامه است كه خود را درگير هر داده‏اى كه مشكوك به نظر برسد مى‏كند و اجازه نمى‏دهد كه آن، كامپيوترتان را آلوده كند. تنظيم به حداكثر سطح امنيتى، به شما اطمينان مى‏دهد كه از سطح بالايى از حفاظت برخوردار باشيد و همچنين مى‏توانيد آن را سفارشى هم بكنيد.

قسمت Program control كنترل مى‏كند كه برنامه‏هاى online شما چگونه به اينترنت دسترسى يابند. اگر به آنها زيادى مشكوك هستيد، سطح امنيتى آنها را تغيير دهيد. تمام گزينه‏ها را با ويزارد مى‏توانيد تنظيم كنيد.

از ويزارد Advanced Access Permission براى ست آپ كردن همه برنامه‏هايى كه براى اتصال به اينترنت استفاده مى‏كنيد، بهره مى‏گيريد.

شما مى‏توانيد Alerts & Logs را با توجه به مدت زمان بين وقايع خود تنظيم كنيد. اگر PC شما قرار است كه فقط توسط خودتان مورد استفاده قرار گيرد، مى‏توانيد سطح بالاى logging را انتخاب كنيد تا ببينيد در غياب شما چه مى‏گذرد.

تنظيمات Advanced در تست Alerts به شما امكان ست آپ آيكن Tray Tool را براى انجام كارهاى مختلف، به محض وقوع يك Alert trigger مى‏دهد. تعيين كنيد كه فايلهاى log به كجا بروند وچه اطلاعاتى به آنها داده شود.

تنظيمات Privacy براى همه ما مهم هستند و ZoneAlarm از نمايش اطلاعات خاصى كه مربوط به شما است براى همه جلوگيرى به عمل مى‏آورد. در قسمت Site list تعيين كنيد كه چه نوع كوكيهايى قبول شود و از چه سايتهايى.

حفاظت E-mail به شما امكان قرنطينه كردن انواع خاصى از فايلها را مى‏دهد. هميشه درباره فايلهاى آلوده و قابل اجرا و ScreenSaver ها مراقب باشيد.

منبع:

دانلود ،آموزش اینترنت،ترفند کامپیوتر و ضد هک (امنیت شبکه) در وبلاگ اینترنت و کامپیوتر سپهر

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif