۵.۱۲.۱۳۸۷

آموزش شناسایی فایل های هک

هنگام چت (CHAT) در ياهو و يا سرويس هاي ديگر مسنجر ممکن است از افراد مختلف فايلي را دريافت کنيد که گاهي اوقات اين فايلها براي نفوذ به کامپيوتر شما ويا دزديدن پسوورد شما مي باشند. در اين زمينه روشي وجود دراد که با استفاده از آن هنگام دريافت فايل، تا حد زيادي از امنيت آن اطمينان حاصل فرمائيد:

- وقتي شخصي فايلي را براي شما ارسال مي کند، در پيغامي که براي شما مبني بر تاييد آن مي آيد، نام شخص فرستنده، نام فايل، حجم آن و همچنين فرمت و از اين قبيل اطلاعات در آن قيد شده است. شما بايد توجه داشته باشيد که آيا فايلي که براي شما ارسال شده است ، از لحاظ نوع و فرمت، همان فايلي است که قرار بوده ارسال شود، يا خير؟

در حقيقت مثلا اگر ميخواهيد عکسي را دريافت نماييد، بايد فايل مربوطه پسوند JPG يا يکي از پسوند هاي فايلهاي گرافيک را داشته باشد، ( نه اينکه فايلي با پسوند Exe و يا Bat يا Com براي شما ارسال شود و فرستنده هم مدعي باشد که اين يک فايل تصويري است). در واقع فايلهايي که با نرم افزارها Magic-ps ساخته شده اند، داراي پسوند هايي نظير SCR يا Exe و ... و يا مثل (mypic.jpg.exe) مي باشند، که نشان دهنده آن است که فايل فرستاده شده، يکي از انواع فايل هاي ساخته شده توسط برنامه Magic-ps يا برنامه هاي مشابه است، که براي به دست آوردن پسوورد شما مي باشد. بنا براين همواره نوع پسوند فايلهاي دريافتي را زير نظر داشته باشيد و بدانيد که از اين طريق و قبل از هر جيز ميتوانيد تا حد زيادي از کيفيت، نوع و چگونگي عملکرد و ماهيت يک فايل اطلاع حاصل کنيد.

براي اطمينان و امنيت بيشتر حتما يک نرم افزار ضد ويروس معروف و به روز شده بر روي کامپيوتر خود داشته باشيد و همواره فايلهاي دريافتي از اينترنت را اسکن نماييد تا امنيت و اطمينان شما درصد بالاتري داشته باشد و درصد تخريب اطلاعات کامپيوتر توسط ويروس ها بسيار کم شود.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif