۴.۲۵.۱۳۸۷

افزايش سرعت مرور سيستم هاي تحت شبكه در ويندوز XP

در صورتی که شما نیز از کاربران شبکه های محلی باشید مطمئنأ به این موضوع بر خورده اید که زماني كه شما در ويندوز XP از My Network Places براي مرور ساير سيستمهاي موجود در شبكه خود استفاده ميكنيد ، ممكن است مدت زمان نسبتا طولاني را براي مشاهده ليست منابع اشتراكي در بين سيستم هاي شبكه منتظر بمانيد. علت اين امر در ويندوز XP بررسي وظايف زمانبندي ( Scheduled Tasks ) هر يك از سيستمهاي تحت شبكه قبل از مديريت و ليست نمودن منابع اشتراكي هر يك از اين سيستمها ميباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید این افت سرعت را میان بردارید.


اين بررسي معمولا نياز نميباشد و در شرايط عادي واقعا نيازي به آن نيست ، جالب است بدانيد همين بررسي بي مورد زماني در حدود 30 ثانيه نياز دارد و اين تاخير براي بسياري از كاربران كسالت آور ميباشد و ممكن است كاربر را به مشكلات سخت افزاري و ... مشكوك نمايد.
شما قادر هستيد با يك ترفند ساده رجيستري اين بررسي بي مورد را غير فعال نماييد و به اين ترتيب ديگر شاهد اين تاخير طولاني نباشيد.

بتدا از طريق منوي Start و ابزار Run ، ابزار Regedit را اجرا نماييد. ( تایپ کنید regedit و Enter بزنید.)
مسير زير را در آن بيابيد :
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/Remote Computer/NameSpace
در زير مجموعه كليد NameSpace كليدي با نام {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} وجود دارد.
اگر به صفحه سمت راست دقت نماييد مشاهده خواهيد كرد كه مقدار كليد Default در آن برابر Scheduled Tasks ميباشد كه نشانگر همان بررسي با تاخير ميباشد.
بر روي كليد {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} راست كليك نموده و گزينه Delete را انتخاب نماييد و اين كليد را از مسير ذكر شده حذف نماييد.
براي اطمينان بيشتر ميتوانيد قبل از حذف اين كليد آن را با كمك گزينه Export در مسيري مطمئن بر روي هارد ديسك خود ذخيره نماييد و نسخه پشتيباني از آن در اختيار داشته باشيد.
براي اعمال تغييرات از رجيستري خارج شده و در صورت نياز سيستم خود را از نو راه اندازي نماييد.
به اين ترتيب پس از اعمال اين ترفند ديگر شاهد آن تاخير نسبتا طولاني نخواهيد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif