۴.۲۷.۱۳۸۷

جلوگیری از نامه های ناخواسته در هت میل

يکی از مشکلات متداولی که کاربرها در ارتباط با سرويس پست الکترونيکی با آن مواجه هستند نامه های تبليغاتی و نا خواسته است که به صندوق آنها ارسال ميشود و صندوق آنها را انباشته ميکند.

نامه های غير شخصی معمولاً از راههای زير به صندوق ما ارسال ميشوند:

1- خودمان تقاضای عضويت(Subscribe) در آنها را کرده ايم که در اين نوع نامه ها در پايين نامه قسمتی وجود دارد که به ما در مورد چگونگی unsubscribe شدن آموزشهای لازم را داده است و کافی است به با مراجعه به انتهای نامه و دنبال کردن مراحل ذکر شده از عضويت خارج شويم و اولين مرحله برای خلاص شدن از نامه هايی که فکر ميکنيد شما برای دريافت آن درخواستی ارسال نکرده ايد نظر انداختن به انتهای نامه است.

2- هنگام ثبت نام در يکی از سرويسهای رايگان يک سايت مانند سرويس پست الکترونيکی رايگان شما به صورت پيش فرض عضو چندين خبرنامه نيز ميشويد که برای رهايی از اين مشکل هميشه بايد هنگام پر کردن اين فرمها دقت کنيد تا گزينه هايی که مربوط به ارسال نامه های تبليغاتی و يا خبری است را از حالت انتحاب خارج کنيد.

3- دوستان شما و يا خود شما با پيدا کردن يک مطلب جالب آن را به نامه ضميمه ميکنيد و نام تمام دوستانتان را در قسمت TO و يا CC قرار ميدهيد و هر کدام از دوستان شما اين نامه را برای يک دسته از دوستانشان Forward ميکنند و اين زنجير باعث ميشود شرکتها به آدرس شما دسترسی پيدا کنند و بدون درخواست شما روزانه، هفتگی و ماهانه نامه های تبليغاتی خود را ارسال کنند.

اگر شما از سرويس پست الکترونيکی رايگان Hotmail استفاده ميکنيد در آن امکاناتی برای جلوگيری از نامه های ناخواسته ای که هيچ گزينه ای برای unsubscribe شدن در آن تعبيه نشده است در نظر گرفته شده است که برای استفاده از آن مراحل زير را دنبال کنيد:

● به Inbox برويد و يک فهرست از آدرس پست الکترونيکی تمام نامه های مزاحم تهيه کنيد

1- وارد صندوق Hotmail خود بشويد و گزينه options را از سر برگ صفحه انتخاب کنيد

2- در قسمت Options ناحيه Mail Handling بخشی است که برای اين منظور در نظر گرفته شده است دو گزينه انتهايی امکان جلوگيری از دريافت نامه های ناخواسته را برای ما فراهم ميکنند.

3- گزينه Block Sender را انتخاب کنيد

الا به ليستی که از آدرس نامه های ناخواسته تهيه کرده ايد يک نگاهی بياندازيد ببينيد آيا نامه ها از سايتهای مختلفی ارسال ميشوند و يا آدرسهای منحصر به فرد دارند. آدرس نامه هايی که از آدرسهای منفرد ارسال ميشوند را در قسمت Type a single e-mail address وارد کنيد و Add را بزنيد. از اين لحظه هر نامه ای که با آن آدرس به آدرس شما در Hotmail ارسال شود حذف خواهد شد.

اگر شما نامه های متعددی دريافت ميکنيد که همگی از يک سايت خاص ارسال شده اند لازم نيست آدرس های آنها را تک به تک در ليست بالا اضافه کنيد و فقط کافی است نام دامنه سايت را در Type a single email address وارد کنيد و Add را بزنيد دو آدرس اول را بايد بطور کامل به ليست اضافه کنيم ولی در مورد نامه های شماره 3 تا 6 از آنجايی که همه آنها از يک سايت ارسال ميشوند کار راحتتر است و فقط بايد نام دامنه را که pcorganizer.com است اضافه کنيم در اين صورت هر نامه های که از سايت pcorganizer.com ارسال شود فوراً حذف ميشود. آنچه گفته شد پاسخگوی بسياری از مشکلات است ولی اگر نياز به گزينه های بيشتری برای جلوگيری از نامه های ناخواسته داريد ميتوانيد از Custom Filters استفاده کنيد که امکانات بيشتری علاوه بر جلوگيری از ورود نامه ها با توجه به آدرس و دامنه در اختيار ميگذارد.

بعنوان مثال ميتوانيد فيلتری را تعريف کنيد که نسبت به يک کلمه کليدی در عنوان نامه حساس باشد و نامه هايی که عنوان آنها حاوی عبارت خاصی باشد را حذف کند. برای ايجاد فيلتر کافی است ابتدا به Options برويد و Custom Filter را انتخاب کنيد و سپس با زدن Create New فيلتر مورد نظر خود را ايجاد نماييد (پنجره ايجاد فيلتر که از Custom Filters قابل دسترسی است)

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif